Ordførers innledning

til velgeren

Kjære velger,

Til høsten blir det lokalvalg og dermed blir det lokale saker som gjelder. Alle lever vi våre liv i nærmiljøet og det er de nære ting vi er opptatt av. Derfor er dette valget viktig. Jeg har hatt gleden av å være din ordfører de siste årene og den oppgaven har jeg tatt med entusiasme og med stort alvor. Å være ordfører er den største tillit noen kan få.  Perioden vi har lagt bak oss har vært preget av pandemi, krig i Europa, dyrtid og usikkerhet. I dette har vi i Eidsvoll vist hjertevarme overfor hverandre og overfor flyktninger fra krigen og ved god hjelp av lokalsamfunnet og frivilligheten har vi stått i dette sammen.

Vi har gode minner fra de siste årene å se tilbake på. Som 1000-årsjubileet for Eidsivatinget, åpning av «nye» Råholt skole og nye omsorgsboliger, idrettsanlegg og nye fløyer på sykehjemmet på Vilberg.  Vi har hatt en sterk satsning på det forebyggende arbeidet med flere miljøarbeidere i skolene, utekontakter, SLT-koordinator, to nye ungdomshus og satsning på Ung fritid. Vi har fått vedtatt en oppvekstplan denne perioden som vil legge rammen for nye tiltak framover.

Noe av det beste med kommunen vår er all frivilligheten og hvordan folk mobiliserer når noen trenger det. Jeg vil takke alle dere som gir av dere selv for at andre skal ha det bra.

Den vakre kommunen vår vokser. Vi blir stadig flere Eidsvollinger og det gjør at vi må bygge ut skoler, barnehager, sykehjem og omsorgsboliger. Eidsvoll skal være den beste kommunen å vokse opp og bli gammel i. Det koster mye å investere og vi vil trenge trygg økonomisk styring i årene fremover. Vi vil jobbe for å holde kostnadene til innbyggerne så lave som mulig. Vi må lete etter måter å øke inntektene på slik at nye tiltak ikke fortrenger gode tjenester vi allerede gir, og vi må passe på at hver krone benyttes fornuftig og smart. Trygg økonomisk styring er viktig, ikke minst i krisetider. Kommunen har store muligheter for vekst og utvikling.

For Eidsvoll Arbeiderparti vil neste periode være perioden der vi tør satse litt hardere og litt tøffere på å få markedsført mulighetene våre og vi vil arbeide hver dag for å gjøre Eidsvoll enda bedre å bo i for alle. Vi vil fortsette å styrke det forebyggende arbeidet fordi forebygging er bedre og billigere enn å reparere.

Det er viktig at du stemmer på oss fordi Arbeiderpartiet er garantisten for sterke fellesskapsløsninger. Vi vil ikke konkurranseutsette tjenestene og dermed sette eldreomsorgen på anbud. De som arbeider innenfor helse og omsorg skal være trygge for jobbene sine. Vi vil heller ikke avvikle Eidsvoll ved å slå oss sammen med en annen kommune, men vi vil utvikle hele kommunen og gi alle innbyggere like muligheter.

Jeg er full av engasjement for å fortsette jobben for at Eidsvoll skal bli et enda bedre sted å bo og høre til for alle våre innbyggere. Jeg håper du fortsatt vil ha meg som din ordfører og at du velger å stemme på Arbeiderpartiet.

Bruk stemmeretten din i høst. Godt valg!

Les vårt hovedbudskap

Er du enig med Eidsvoll Arbeiderparti om Ordførers innledning?

Takk for din tilbakemelding!

Vil du vite hva mer vi kanskje er enig om?

Takk for din interesse!

Du vil nå motta nyhetsbrev fra oss :)

Takk for tilbakemeldingen. Vi kan ikke være enige om alt!

Kanskje er det andre saker du er enig med oss i?

Se andre politiske saker