Sammen som arbeidsgiver

Det er de flinke og kompetente ansatte som sørger for det gode liv i Eidsvoll

Eidsvoll Arbeiderparti står sammen med Eidsvoll kommunes arbeidstakere.

Vi vil starte opp og videreføre kommunens arbeid med tillitsreformen for å fjerne unødvendige rapporteringer og tidstyver. Dette arbeidet er et utvidet partssamarbeid mellom lokalpolitikere, administrasjonen og de ansattes organisasjoner. Et godt samarbeid med de ansattes organisasjoner er viktig for å lykkes med store og viktige oppgavene.

Kommunen er Eidsvolls største arbeidsplass. Det er de flinke og kompetente ansatte som sørger for det gode liv i Eidsvoll, enten det nå er i barnehagene, på skolene, i helse- og omsorgssektoren, i kultursektoren, i tekniske tjenester eller i plan- og bygningstjenesten. Gode arbeidsplasser for de ansatte er viktig for at kommunen skal levere gode tjenester til sine innbyggere.

Vi skal legge til rette for et godt arbeidsmiljø. Det er avgjørende å satse på kompetanse og kvalifisering. Hele stillingen skal være hovedregelen.

Eidsvoll Arbeiderparti vil:

• arbeide for hele faste stillinger

• jobbe for økt grunnbemanning for å redusere sykefravær og innleie av vikarer

• at kommunale tjenester skal skje i kommunal regi. Vi sier nei til å konkurranseutsette tjenestene

• styrke etter- og videreutdanningstilbudet for de ansatte, også ved å motivere til å ta fagbrev og høyskoleutdanning

• sammen med fagforeningene se på oppgavefordelingen mellom fagene for å bruke rett kompetanse på rett plass

• sette inn tiltak som reduserer sykefraværet i kommunen

• øke rekrutteringen av menn til oppvekstsektoren og videreføre arbeidet med ”Menn i Helse”

• bli en ”Helt med”-kommune som inkluderer mennesker med utviklingshemming, utviklingsforstyrrelse og lærevansker i det ordinære arbeidsliv

Sammen om god helse

Er du enig med Eidsvoll Arbeiderparti om Sammen som arbeidsgiver?

Takk for din tilbakemelding!

Vil du vite hva mer vi kanskje er enig om?

Takk for din interesse!

Du vil nå motta nyhetsbrev fra oss :)

Takk for tilbakemeldingen. Vi kan ikke være enige om alt!

Kanskje er det andre saker du er enig med oss i?

Se andre politiske saker