1. mai 2017 i Eidsvoll

Årets 1. maiparole er «Trygge jobber - nytt flertall». I valgåret 2017 er det svært viktig å mobilisere rundt kjerneverdiene på venstresida i politikken, med andre ord ideen om et rettferdig samfunn som sikrer alle menneskers likeverd. Et samfunn med verdiene frihet, likhet og solidaritet. En verden uten krig og fattigdom, der frie og likestilte mennesker har innflytelse på sine livsvilkår, der menneskene lever i harmoni med naturen, og der kapitalistisk utbytting bekjempes. I Eidsvoll er det et rikholdig program for dagen i regi av Eidsvoll Arbeiderparti og våre partilag, Eidsvoll SV og Eidsvoll Øvre Romerike.

1. mai, kl. 10:00 — 21:00, Eidsvoll
Bidragsytere under 1. arrangement i Eidsvoll 2017

10:00     1. maitog - Finstad

Toget går fra Finstadhagan til Finstad velhus/Finstad skole.

Taler ved Eidsvoll Arbeiderpartis leder og Akershus Arbeiderpartis 10. kandidat ved stortingsvalget, Ole Guttorm Brenden og Eidsvoll Arbeiderpartis varaordfører, Einar Madsen.

Kaffe, kaker og loddsalg.

Arrangører: Finstad Arbeiderlag og Eidsvoll Arbeiderparti

12:00     1. maiarrangment - Søndre Samfund

12:00     Musikk ved Eidsvold Værk Musikkorps. Kransenedleggelse

12:30     Servering av suppe, brød og saft

Kaffe og loddsalg

13:00     Hovedtale ved stortingsrepresentant for Akershus Arbeiderparti og 4. kandidat ved årets stortingsvalg, Åsmund Aukrust Appell ved Lars Henrik Øberg (Eidsvoll Arbeiderparti og AUF)

13:30     Underholdning ved Vidar Pettersen og Rune Bjerkestrand

Loddtrekning

14:15     Avslutning

Arrangører: Eidsvoll Søndre Arbeiderlag og Eidsvoll Arbeiderparti

15:00     1. mai arrangment - «Odden» Eidsvoll 1814

Appeller ved:

·         Tonje Brenna (AP) Gruppeleder for Akershus AP i Fylkestinget og Akershus Arbeiderpartis 9. kandidat til stortingsvalget

·         Lars Henrik Rytter Øberg (AUF) Kommunestyrerepresentant for Eidsvoll AP og Skole- og arbeidsleder i fylkesstyret i Oppland AUF

·         Nicholas Wilkinson (SV) Akershus SVs toppkandidat til stortingsvalget

·         Helga Hustveit (SU) Miljøpolitisk leder i Sosialistisk Ungdoms sentralstyre

·         Jonny Simmenes (FLT) Leder av Forbundet for Ledelse og Teknikk (FLT/LO)

Underholdning ved Rune Bjerkestrand (AP)

Allsang.

Kransenedleggelse ved minnesteinen etter 22.juli

Konferansier: Gunnar Holm, leder LO Øvre Romerike

Arrangører: LO Øvre Romerike, Eidsvoll SV og Eidsvoll AP.

19:00     1. maifeiring - Fløygir, Feiring

Tradisjonen tro inviterer Feiring Arbeiderlag og Eidsvoll Arbeiderparti til 1.mai-markering på Fløygir.

Kvelden vil by på allsang, parole, servering (kaffespleis), åresalg og fellesskap om venstresidas kjerneverdier.

Hovedtaler:

·         Mani Hussaini (AUF) Leder av AUF og Akershus Arbeiderpartis 6. kandidat ved årets stortingsvalg.

Appell:

·         Ole Guttorm Brenden Eidsvoll Arbeiderpartis leder og Akershus Arbeiderpartis 10. kandidat ved stortingsvalget

Ellers vil det bli underholdning og innslag ved Morten Haugli, Trond Nordahl og Hans Ekornholmen.

Kvelden bindes sammen av Arbeiderlagets leder og Eidsvoll Arbeiderpartis sekretær, Rune Bjerkestrand.

Arrangører: Feiring Arbeiderlag og Eidsvoll Arbeiderparti